joi, 8 mai 2008

Discriminare, rasism sau frustrarea


Ieri seara s-a decis campioana Romaniei la fotbal. Intr-o zi de 7 mai, incarcata de emotia istorica a castigarii acum 22 de ani a Cupei Campionilor Europeni de catre F.C. Steaua, CFR Cluj a reusit sa invinga sistemul si sa duca titlul de campioana in provincie. Am urmat cu un real interes tot acest campionat , mai ales pentru faptul ca am afirmat inca de anul trecut ca anul acesta in fruntea clasamentului se va afla macar o echipa din provincie. Dincolo de butoanele apasate, de declaratiile picante ale lui Gigi Becali, de banii care tot s-au invartit ba prin valize, ba prin poluri de table, am ramas socat sa aud in tot decursul zilei de ieri cum ca acest titlu de campioana l-au castigat ungurii. Ca in Champions League nu vom avea o echipa romaneasca ci o echipa ungureasca, cum ca...cum ca...cum ca....Din cate stiu Clujul se afla inca pe harta Romaniei, asta daca nu cumva s-au modificat granitele tarii aseara in jurul orei 20:00 si daca s-a intamplat lucrul acesta la urmatorul concert la Cluj sa nu uit sa imi iau si pasaportul cu mine. Din cate imi aduc eu aminte CFR inseamna in limba romana Caile Ferate Romane si sa ma iertati ca nu stiu ce inseamna in ungureste, asta daca o fi insemnand ceva. Din cate retin eu CFR Cluj a jucat in Liga I anul acesta, Liga I reprezentand campionatul national de fotbal. Si din cate am auzit eu pe stadionul CFR-ului se striga si se canta in limba romana si nu in ungureste. Doar pentru simplu fapt ca pe patronul echipei il cheama Arpad Paskany nu cred ca este necesar sa dam dovada de rasism sau de o grava incultura, ce nu pot sa o admit in anul 2008 in Romania.Pe unul dintre simbolurile Stelei il cheama Belodedici. Nici el nu prea e roman suta la suta. Pe unul dintre simbolurile generatiei de aur il cheama Tibor Selymes si nici el nu prea e roman suta la suta. Dar toti acestia au simtit ROMANESTE si asta cred ca este cel mai important. O sa ma bucur la toamna cand o sa vad in Champions League: CFR Cluj (Romania) - Real Madrid (Spania) de ex. si o sa fiu mandru ca sunt roman.

Niciun comentariu: