sâmbătă, 10 mai 2008

Daca nu am avea prosti nu am mai fi destepti

Ma gandeam astazi undeva printre ratacirile mele zilnice ca ar trebui sa multumim intr-un fel sau altul oamenilor prosti. Statistic vorbind suntem guvernati de prosti si nu ma refer la forma propriu-zisa de guvernamant dintr-o tara, ci pur si simplu la faptul ca numarul oamenilor cu mai putina minte este cu mult mai mare decat cei care au ceva in acel obiect pe care il poarta deasupra umerilor. Acuma cum definim notiunea de prost. Daca este sa luam cazul romanului, care oricum se crede buricul pamantului, fiecare se considera mai destept decat cel de langa el. Se nimereste rar cate unul care sa recunoasca ca un alt personaj decat propria lui persoana este mai intelept decat el si oricum atunci apar ceilalti destepti care ii spun cu un ton de superioritate : Ce-ai ma esti prost?". Inevitabil apare defensiva individului care se razgandeste in privinta spuselor si parca gandindu-se de doua ori nu i se mai pare atat de mare diferenta dintre: "e destept baiatul asta" si "nu e mai destept ca mine" sau intr-un caz si mai rau "da parca nu e chiar atat de destept". Cum stam pana la urma? Suntem toti destepti pe planeta asta sau infatuarea personala si lipsa curajului de a recunoaste ca sunt oameni mai destepti decat noi ne face pe toti prosti? Foarte complicat totusi. Mai exista o problema. Notiunea de om prost pana la urma defineste parametri diferiti pentru fiecare dintre noi. Cu siguranta ca un personaj monden, cu masina straina luata din banii lui tata, si cu primele pagini asigurate in ziarele de scandal o sa se creada buricul pamantului si evident mai destept decat toti ceilalti tocmai prin ceea ce el are si ceilalti nu. O parte o sa spuna "alt prost cu bani de la tata" si el o sa replice "nu va uitati ba la voi ca sunteti niste fraieri? nu stiti cine sunt EU?". Probabil ca si eu care scriu pe acest blog ma consider mai destept decat ceilalti. Dar ceilalti probabil ma iau in ras si considera aceste randuri inutile si lipsite de importanta si cu siguranta ca ce fac ei in momentul asta este cu mult mai presus decat intrebarea mea: ce e prostia?. Cu siguranta ca nu o sa aflu acum acest raspuns insa cu siguranta ca DACA NU AM AVEA PROSTI NU AM MAI FI DESTEPTI.

Niciun comentariu: